Kolposkopi, rahim ağzı kanserinin erken dönemde tespiti için çok önemli bir yere sahiptir. Genellikle 30 dakika civarında süren Kolposkopi, anormal değişikliklerin ortaya çıkarılmasına imkan sağlamaktadır.
Kolposkopi rahim ağzı, vagen veya vulvanın yakından muayenesini sağlar. Kolposkopi denilen ışıklı alet rahim ağzının görüntüsünü büyütür, böylece daha iyi muayenesini ve görülebilmesini sağlar. Bu sayede rahim ağzı kanseri için erken teşhis mümkün olabilir.

KOLPOSKOPİ NEDEN YAPILIR?

Kolposkopi, anormal hücresel değişikliklerin varsa nedenini ortaya koymak için yapılır. Bu tetkik sayesinde rahim ağzının kanserleri çok erken evrede yakalanabilir.

KOLPOSKOPİ AĞRI YAPAR MI?

Eğer doktorunuz biyopsi örneği alırsa, doku alınması sırasında hafif kramp ve ağrı hissedebilirsiniz. Bu işlem sırasında kendinizi mümkün olduğunca kasmamanız, yavaş ve derin nefes alıp vermeniz yardımcı olabilir.

KOLPOSKOPİ ÖNCESİNDE NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

İşlem öncesi idrar torbanızı ve barsaklarınızı boşaltırsanız daha rahat olabilirsiniz. Randevunuzdan 24 saat öncesinde duş almayınız, vajinal ilaçlar veya tampon uygulamayınız, cinsel ilişkide bulunmayınız.

BU İŞLEM ÇOCUK SAHİBİ OLMAYI ETKİLER Mİ?

Hayır. Eğer doktorunuz doku örneği alırsa, bu doku örneği çok küçük olacaktır ve çocuk sahibi olmanızı engellemez. Fakat gebeyseniz veya olma ihtimaliniz varsa bu durumunuzu doktorunuza bildiriniz. Bu bilgi doktorunuzun size yaklaşımını değiştirecektir.

KOLPOSKOPİDEN SONRA KANAMA OLUR MU?

Kolposkopi sonrası koyu renkli vajinal akıntınız ve en az iki gün lekelenme kanamanız olabilir.

İŞLEM SONRASI TAMPON KULLANILABİLİR Mİ?

Hayır. İşlem sonrası en az bir hafta veya doktorunuz bildirene kadar tampon kullanmayınız veya vajene hiçbir şey koymayınız. En az bir hafta cinsel ilişkide bulunmayınız.

Kolposkopi sonrası aşağıdaki problemlerden herhangi biri ile karşılaşırsanız hemen doktorunuzu arayınız:

-          Aşırı vajinal kanama
-          Alt karın ağrısı
-          Ateş, titreme veya kötü kokulu vajinal akıntı

7/24 ve destek. Hemen Arayın!
Dr. Bayram Bukan: 0530 414 97 53